piątek, 23 marzec 2012 16:34

7 przykładów, dlaczego Saki nie nadaje się na anime uczące o grze w mahjonga

Written by  kurizu
Rate this item
(0 votes)

Saki, anime wyemitowane w 2009 roku, które opowiada losy grupy młodych dziewczyn grających w Mahjonga. Anime często noszące tytuł "Moejong" lub "Moe Mahjong" ze względu na słodko wyglądające postacie pozwala nam zagłębić się w zasady japońskiej odmiany Mahjonga.

 

Wielu fanów, dzięki temu anime jak i innym tytułom, ma okazję zapoznać się z ową grą i zachęcić się do gry... jednak wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego jak wiele błędów można znaleźć w Saki.

Błędy w Saki pojawiają się przy prawie każdej grze, jednak ich porażająca ilość dominuje zwłaszcza na początku serii. Pozwoliłem sobie wybrać 7 przykładowych błędów które powinny was uświadomić jak wiele niedociągnięć zostało przeoczonych przy tworzeniu tej produkcji.

Podwójny błąd nr 1

Jak wiemy, ręka gracza podczas rozgrywki powinna wynosić 13 lub 14 kamieni, natomiast w pierwszym odcinku, podczas pierwszej rozgrywki główna bohaterka zaczyna swoją gre z 15 kamieniami na ręce!!

Żeby tylko tyle, ale na tej samej scenie możemy ujrzeć dziurę w murze po prawej stronie... Czyżby Kyoutarou oszukiwał!? a może jednak rysownikowi przy tworzeniu zabrakło farby.

Błąd nr 2



Yuuki jest w Tenpai czekając na 3pin/6pin.
Przed odrzutem w rzece Saki znajduje się 3pin które Saki ma dopiero co odrzucić... Czyżby Saki potrafiła spojrzeć w przyszłość, a może po prostu rysownik zagalopował się i odrzucił kamień za Saki.

Błąd nr 3

Na oko wygląda to na San Shoku Dojun, jednakże nie zapominajmy, że Saki wygrała to na .

Zatem cała jej ręka wygląda następująco:

Przy czym ów błąd wystąpił nawet w mandze: i wyniknął on z nieuwagi autorki mangi.

Błąd nr 4

Yuuki zajmuje trzecie miejsce, mając przy tym +12 pkt! Najwyraźniej twórcy muszą uwielbiać tą postać, skoro dają jej punkty, które w rzeczywistości powinna mieć na minusie.

Błąd nr 5

Kolejny błąd wynika z nieprzestrzegania zasad. Po rzucie kostkami otrzymujemy "3". Czyli 3 kamienie z muru + 4 kamienie z muru obok powinny utworzyć martwy mur, podczas gdy w Saki mur zostaje dzielony tak jakby po rzucie kostek otrzymano wynik 9/10.

Podwójny błąd nr 6

Kolejna scena zawierająca aż 2 błędy i to w tym samym stylu co błąd nr 1. Tym razem jednak Saki nie ma 15 kamieni, ale 12 kamieni, czyli typowy przykład martwej ręki, która nawet nam potrafi się zdarzyć. Prócz tego, patrząc na końcówke muru Mako zauważamy, że brak jednego kamienia.

Co jest piękne to fakt, że wszystkie te błędy wystąpiły w pierwszych 2 odcinkach Saki, a jest szansa, że nie załapałem wszystkich i jest ich więcej.

Błąd nr 7

Kolejny błąd tym razem wynika z nieumiejętności dodawania. Inoue wygrywa rundę przez Tsumo (Menzen Tsumo + podwójny Ton). Zgarnia 2700 od wszystkich (2600 + 100 za honbę) czyli powinna zgarnąć 8100 łącznie, podczas gdy w rzeczywistości otrzymuje tylko 4800.

Bonus

Na sam koniec artykułu bonus. Jest to scena, nad którą trzeba się poważnie zastanowić, czy jest to błędem czy też nie.

Na ręku Saki widzimy następujące kamienie:

Zatem ma 12 kamieni widocznych i zgłasza Rona... no właśnie na czym? Nie wiemy na czym zgłasza Ron'a, a kamienie nie są pokazane na pierwszym ujęciu jakby wyglądały na wszystkie, ale na następnym ujęciu jak już Saki odsłania swój układ widać, że palcami chwyta 4pin która okazuje się skrajnym kamieniem z lewej strony oraz 7sou i tu pojawia się pytanie, czy 7sou jest skrajnym kamieniem?

Jeśli jest oznacza to, że mamy tutaj do czynienia z kolejnym błędem. Jeśli natomiast nie, to dobrze by było aby wytwórnia myślała na przyszłość nad takimi szczegółami, w końcu jakby nie patrzeć gorliwy fan potrafi dostrzec każde niedociągnięcie a w Saki tych niedociągnięć jest od groma.

Read 2735 times Last modified on piątek, 23 marzec 2012 16:39
Login to post comments
Affiliate Marketing. Polska Liga Mahjonga
2010-2013

©